Page 12 - BCC - BAHAR 2022 SAYI 12
P. 12
Tadında Zamanında
Yeni bir gelir modeli olarak influencerlık hakkında neler
söyleyebilirsiniz?
Influencerlik son zamanların en popüler gelir modellerinden. Herkes bu
alana yönelmeye çalışıyor ve hemen hemen herkesin sosyal mecralarda
blog tarzı hesapları var. Herhangi bir alanda güzel ve kaliteli içerikler
üreten takip ettiğim influencerlar var. Bu hesaplar mevcutta gelir elde
etmiyor ya da bu amaçla bu hesapları yönetmiyorlar ama sonuç olarak
bir kitleyi harekete geçiriyorlar ve ilerleyen zamanlarda yaptıkları işi
gelire çevirebiliyorlar. Bu tarz hesapların gelir elde etmesinin hem
markaya ve tabii ki bu influencerlara katkısı oluyor. Bu tarz bir gelir
modelini onaylıyorum. Sonuçta kazan - kazan ilkesi doğrultusunda hem
markalar hem de influencerlar yaptıkları işten kazançlı çıkıyor. Çevremde
gördüğüm, doğru iş birlikleri yapıp iyi sonuç alan çok fazla marka ve şirket
var. Bu tarz bir gelir modelini onaylıyorum, sonuçta influencer emek verip
bir ürünü markalaştırabiliyor ve sonucunda emeğinin karşılığını alıyor.
Fakat sosyal medyanın arka planda çok kirli bir yüzü var. Sosyal medya
manipülasyona çok açık bir mecra. Maalesef hile ile takipçi arttırmak ya
da gönderilerin beğenilerini yüksek göstermek çok kolay. Bu tarz hileleri
kullanıp markalarla iş birlikleri yapmaya çalışan ve hatta yapabilen çok
fazla kişi var. Hatta bu şekilde emek vermeden işini meslekleştiren çok
fazla kişiye de denk gelebiliyoruz. Bu tarz iş birliği yapan kişilere çevremde
de denk geliyorum ama işletmeler manipüle oluyor ve iş birliğini yapıyor.
Günün sonunda ise markaya herhangi bir değeri olmayan içeriklerin tek
faydası influencer görünümlü kişilere oluyor. Bu tarz bir modeli kesinlikle
onaylamıyor ve işletmelerin bu konuda daha uyanık davranmasını
istiyorum.
Dışarıda yemek yerken en çok dikkat ettiğiniz noktalar neler?
Yemek yerken en çok dikkat ettiğim şey kesinlikle hijyen. Eminim herkes için hijyen çok önemlidir, benim için
eskiden beri hijyen önemlidir fakat sayfayı açtıktan ve işletmelerin mutfaklarında çekim yapmaya başladıktan
sonra hijyenin önemi benim için daha da arttı. Özellikle Covid gibi bir dönem geçirdikten sonra hijyenin her
alanda en çok da bu alanda önemli olduğunu düşünüyorum.
Kaliteli yemek yemekten çok keyif alan birisi olarak ikinci önceliğim kesinlikle ürün lezzetidir. Bir yemek çok
iyi sunulabilir, harika bir görseli olabilir fakat lezzeti kötüyse benim için pek bir kıymeti bulunmuyor. Hangi
mutfağa ya da hangi yöreye ait bir ürün yediğimin çok bir önemi yok, moduma göre o an kebap yemekten ya da
başka bir zaman Uzak Doğu yemeği yemekten keyif alabilirim. Ama önemli olan lezzetli olması.
Restoranlara kendinizi tanıtıp, sayfanızdan bahsettiğinizde nasıl tepkiler alıyorsunuz?
İlk 1 yıl restoranlara kendimi tanıtma gereği duymadım fakat sosyal medyada video özelliğinin daha çok öne
çıkmasından kaynaklı video çekmek için mekanların mutfaklarına girmem gerekti. Tabi bunu yapmak içinde
kendimi tanıtmalıydım. İlk başlarda neredeyse hiçbir işletme tarafından Tuzsuz Baharat ismi bilinmiyordu,
zaten bu şekilde çekim yapan sayısı neredeyse sıfırdı. O zamanlar bu tarz şeyler çok popüler de olmadığı
için sayfamdan bahsedince garipseyenler oluyordu. Bazen beni kendilerine rakip olarak dükkan açacak
birisi zanneden, bazen formülünü çalacağımı düşünen kişiler oluyordu. Sanayi tarzı işletmelerde özellikle
zorlanıyordum çünkü çoğu kişi tam olarak ne yapmak istediğimi kafasında oturtamıyordu. Ama insanlara
yaptıklarımı ve içeriklerimi anlatıp çoğu zaman çekimlerimi başarıyla sonlandırıyordum.
İlerleyen zamanlarda ise yaptığım şey işletmelere fayda sağladı, hiç ziyaret etmediğim işletmeler takip etmeye
başladı. Son zamanlarda çekim için gittiğim işletmelerin birçoğu zaten bizi tanıyor ve kendimizi tanıttığımızda
şaşırıyorlar. Hatta inanmayıp sayfayı göster diyenler bile oluyor. Ama tabi bunun yanı sıra bizi bilen fakat
işletmesine çekim için gittiğimizde olumsuz tepki gösteren de çok oluyor. Kimisi özel bir içerik ile hazırladığı
yemeği göstermek istemiyor haklı olarak ama bu durumla çoğu zaman kendisine, ürününe ya da hijyenine
güvenmeyen işletmelerde karşılaşıyoruz.
12