Page 4 - BCC - BAHAR 2022 EYLÜL SAYISI
P. 4

A’DAN Z’YE




             T       abldot Sözleşmelerı 3 Aya İndi

                                                           ̇






                        ıda fiyatlarındaki önüne geçilmez artışların yemek sektöründe olumsuz etkileri:Türkiye’de hızla
                        büyüyen ve geniş bir kitleye istihdam olanağı sağlayan toplu yemek sektörü, hammadde ve enerji
                        fiyatlarının artışı sebebiyle zor günler yaşıyor. Günde 5 milyonu aşkın kişiye yemek hizmeti
            Gveren sektörde, içine düştüğü olumsuz durum adına çözüm yollarını arıyoruz. Ağustos 2021’ de

            yaşanan dolar yükselişi tüm piyasa dengelerini alt üst etmiştir. Sonrasında Ülkemiz ve Dünyada yaşamış
            olduğu ekonomik süreçten her sektör büyük oranda etkilendi. Ancak en büyük darbeyi alan sektörlerden
            biri de ne yazık ki hazır yemek sektörü olmuştur. Son aylarda yemek sanayisinin ana girdileri olan, yağ,
            et, tavuk, un, hububat, bakliyat, meyve-sebze gibi ürünlerin yani temel gıdalarında yaşanan sürekli fiyat

            artış, toplu yemek sektörüne oldukça büyük zararlar vermektedir.

                        u sebeplerle; Kasım 2021’den itibaren müşterilerimizle, maliyet artışları nedeniyle fiyat

                        görüşmeleri yapılması sektörün en büyük sıkıntısı haline gelmiştir. Ortak olarak bu
                        pazarda yer alan tüm oyuncularla birlikte bildiğimiz tüm ezberler bozuldu. Biz de
            Bdahil olmak üzere, sektörde daha önce 1 yıllık olan sözleşme süreleri aşamalı olarak
            önce 6, sonra 3 aya kadar, şimdi ise aylığa dönmeye başladı. Henüz sektördeki müşterilerimizle

            aylık eskalasyon sürecine geçişi tamamlayamamamız nedeniyle bugüne değin devam eden
            maliyet artışları ile fiyat ayarlaması riski devam etmektedir. Ancak, zor günler geçiriyor olan
            sektörün ayakta kalması için kilit noktanın, maliyetlerdeki artışa paralel fiyat eskalasyonun
            aylık olarak yapıldığı modelin ivedilikle hayata geçmesi olduğunu düşünüyoruz.


                        aşanılan tüm süreçlere rağmen güçlü sermaye yapımız ve kurumsal kimliğimiz
                        ile  gelecekteki dengelerin tekrar oluştuğu günlerde, daha güçlü daha
                                                                                                                                                                                                               VEDAT ULUĞ
                        dinamik olarak gerek dünya ekonomisinde gerekse ülke ekonomilerinde
            Yhizmet endüstrisinin en hızlı büyüyen endüstrisi olarak 1993 yılından
            beri devam eden ‘Tadında Zamanında’ sloganımız ile hizmet vermenin mutluluğunu
            yaşamaya devam edeceğiz.













        4   TADINDA ZAMANINDA | EYLÜL 22                                                                                                                                                                5   TADINDA ZAMANINDA | EYLÜL 22
   1   2   3   4   5   6   7   8   9